Kendwa Beach! - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van Iris Meurs - WaarBenJij.nu Kendwa Beach! - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van Iris Meurs - WaarBenJij.nu

Kendwa Beach!

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

23 Januari 2014 | Tanzania, Zanzibar

Hoi iedereen!
Na anderhalve week is het weer tijd voor een update! Het is ongelofelijk maar momenteel lig ik op het strand met een prachtige blauwe zee en... het regent!! Haha wel lekker verfrissend;)

Op 14 januari ben ik na Pangani verder gegaan naarZanzibar. Het was een super gezellig weekend op Ushungo beach en nu naar een nieuwe plek. Ik neem het vliegtuig vanaf Pangani en het vliegveld bestaat uit gras en 1 houten plank om op te zitten onder een boom: de check-in. Het is een klein vliegtuig voor 12 personen en ik mag voorin naast de piloot zitten! Helemaal enthousiast kijk ik de piloot aan; echt?! Ja alleen er zit een klein jongetje achter ons wat al de hele tijd aan het overgeven is..(daar ging mij. Enthousiaste gezicht;)), maar alsnog super leuk om voorin mag zitten! Het was maar 25 minuten vliegen en de piloot kwam uit België dus daar kon ik mee kletsen. Tijden het dalen voel ik me al iets minder fit en schuin achter mij zie ik het jongetje zijn moeder onderbraken en dan moet ik toch echt zo'n mooi wit zakje voor mijn neus houden. Na wat gepuf komen er aan op het vliegveld, maar het is allemaal goed gegaan. Bij aankomst krijg ik verscheidene keren de vraag, van de beveiliging en taxi chauffeur, waar mijn man is.. Ze zijn erg verbaasd dat ik die heb thuis gelaten, whaha!
Vanuit stone town neem ik meteen de Dalla-Dalla naar Kenwa beach in het noorden. Aangekomen bij sunset bungalows en meteen naar het strand gegaan wat er prachtig uitziet. Witte stranden en een super super blauwe zee:) er zijn minder jongeren dan gedacht en 's avonds in het restaurant zitten er alleen oude stelletjes.. Maar de volgende dag komen er twee Nederlandse meiden in het huisje naast mij en ze komen ook nog uit Groningen! Dus trek ik de dagen daarna met Lisanne en Marjolein op. Ik ga echt even genieten van een vakantie, alsof ik de komende 5 maanden geen vakantie heb, en besluit een werk lang aan het strand te gaan liggen. Tot nu toe heeft het niet verveeld! Ik ben nog een dagje naar stone town geweest en heb hier een beetje geshopt naar souvenirs en andere leuke dingen.
Zaterdag 18/01 is er een full moon party bij Kendwa rocks. Lisanne is helaas ziek geworden en dus gaan Marjolein en ik met zijn tweeën. Al 5 minuten na binnenkomst worden we opgelicht door onze vriend Abdul. We moesten een pasje kopen waar we 40.000 Tsh op moeten zetten (=19 euro) en hij zou dat wel even voor ons doen.. 'Give me the money' neeee eerst maar eens laten zien waar dat gebeurt. Hij loopt met ons mee, nadat we hadden gezegd dat hij het ook kom aanwijzen, en hij koopt een pasje voor ons. Natuurlijk wil hij meteen fooi van ons voor zijn hulp maar dat kan die vergeten. Als we ons drankje kopen komen we erachter dat hij 30.000 op het pasje heeft gezet en 10.000 in zijn zak heeft gestopt! Wij dus opzoek naar onze grote vriend. Marjolein ziet hem in de verte en stampt erop af! Hij wist meteen waar we het over hadden en gaf ons de 10.000 gelukkig snel terug! Haha twee blonde doosjes gaan op pad hoor..:| daarna de dansvloer op! Mensen dansen hier heel vrij en hebben echt een natuurlijke manier van bewegen. Iedereen danst en gaat ook helemaal los. Wat hier een hype is, is vrouwen van in de 40,50,60 met een donkere toy boy van in de 20. 1 keer dachten we dat is vast een adoptie moeder, kan niet anders! maar toen ze nogal intiem begonnen te dansen misschien toch niet.. Of heeeeele oude mannetjes met extreem jonge meiden.. Het was een geslaagd feest en om 5 uur liggen we weer in bed. Over oude mannetjes gesproken! Maandag ochtend ga ik een strand wandeling maken en op een plekje zitten tekenen. Er komt een oude man naar me toe, ik denk is geïnteresseerd in wat ik teken of wil even een praatje maken, schattige oudjes.. Eeehhh nee dus, hij sprak alleen Italiaans maar maakte duidelijk dat hij ontzettend bruin en gespierd was en ik maar wit, of die me niet even moest insmeren..:| en hij heeft wel 3 keer gezegd in welk hotel hij zat, eeehhh tsja..spontaan was ik klaar met tekenen en moest ik heel snel naar mijn 'husband' toe die verderop zat;) vieze oude mannetjes!

De rest van de dagen doen we rustig aan: insmeren, zonnen, lezen, insmeren, nog meer zonnen;) problemen waarmee we dagelijks te maken krijgen als: he ik lig net, ben ik mijn boek vergeten en moet ik weer opstaan.. Waar moeten we nu liggen?!er is zoveel schaduw.. Mijn haar waait in mijn gezicht..wat zal ik nu eens nemen voor de lunch?!: oftewel allemaal onzin en alleen maar genieten, whaha!
Het snorkelen durf ik nog niet aan, want bij elk blaadje in de zee gil ik al als een dolle dat ik word opgegeten door een krab..:| dus dat doe ik liever niet alleen en met Myrte dan maar straks, ghehe. Vandaag zijn Lisanne en Marjolein al naar Stone toen vertrokken waar we zondag de Ferry nemen naar Dar Es' Salaam en vanwaaruit ik dinsdag naar Kaapstad vlieg! Whoop! Ik heb al zin in een ander land, maar eerst nog even genieten van de laatste dagen hier op Zanzibar:)

Xxx

  • 23 Januari 2014 - 17:52

    Eline:

    hahahah lekker Italiaans oud mannetje hmmmm ;) ennneeh snorkelen in Thailand of Indo zeker want je bevriest in de Atlantische oceaan of wordt opgegeten door een haai in de Indische ;) haha leuke verhaaltjes zussie haha lach me dood! Dikke kus ik mis je!! Xxxx

  • 31 Januari 2014 - 08:45

    Merle:

    Oh lekker! Wat een zwaar leven heb je daar ;). Groetjes van Olle, ze wordt al groot en een beetje dik.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 04 Dec. 2013
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 8484

Voorgaande reizen:

08 December 2013 - 04 Juni 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: