Bye South-Africa, Hello Thailand!! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Iris Meurs - WaarBenJij.nu Bye South-Africa, Hello Thailand!! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Iris Meurs - WaarBenJij.nu

Bye South-Africa, Hello Thailand!!

Door: Myrte en Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

08 Maart 2014 | Thailand, Chiang Mai

Sa wat di kha! (Hallo in Thais)

We lopen een beetje achter met een verhaaltje schrijven en hebben dus een heleboel te vertellen!
Vrijdag ochtend, 21 februari was 1 van de spannendste middag van ons leven...: we gingen skydiven! We moesten eerst nog in de bus van Port Elizabeth naar Plettenberg Bay en om 2 uur vertrokken we naar de skydive. Na een zenuwslopende taxirit kwamen we aan bij het vliegveld. Een korte instructie: armen gekruist voor de borst, benen bij elkaar, voeten op het trapje zetten en gaan met die banaan! Ok... Met een mini vliegtuig waar net 5 mensen inpasten (2 instructeuts, wij twee en de piloot) gingen we de lucht in. Op 8500 feet werden we vastgegespt aan onze instructeurs en op 10.000 feet (3 km) was het dan eindelijk zo ver. Myrte gaat eerst. Ze zeiden 'ok we gaan!' en dat ging dan ook echt heeuull snel: deur open, myrte haar voeten naar buiten (myrte had nu een kleine paniekaanval) en ze werd uit het vliegtuig gegooid. Iris kon nog net zeggen oh help oh help en weg was Myrte en weg was Iris. Vervolgens 5000 feet vrije val, met een max snelheid van 196 km/u, en toen ging de parachute uit. Myrte heeft enorm genoten van het prachtige uitzicht en Iris was alleen maar blij dat ze het leuk vond en verloor onderweg ergens haar kauwgom.. We mochten allebei nog even zelf de parachute besturen! Woest draaiend gingen we naar beneden met de parachute. Eenmaal op de grond waren we allebei nog een beetje in shock dat we het gedaan hadden, het was zo vet!! Nadat de adrenaline was uitgewerkt, hebben we de rest van de dag rustig aan gedaan en zijn we 's avonds uit eten geweest en hebben een drankje gedaan. Zaterdag hebben we Robberg beklommen. Dit is een mooi schiereiland bij Plettenberg met duizenden mieren, stilstaan was dus geen optie. Het was een mooie wandeling en hebben onderweg nog zeehonden gezien.

Zondag gingen we terug naar Cape Town! Een busreis van 10 uur met een lekke band onderweg. We zijn 9 dagen in Kaapstad gebleven en hebben vanalles gedaan: wijntoer, peninsula toer, shoppen, tafelberg beklommen, Kirstenbosch (botanische tuin) bezocht, kapper en gegeten bij Mzoli's. Met de wijntoer hebben we verschillende boerderijen bezocht waar we steeds 5/6 wijnen konden proeven. Dit kwam neer op 24 verschillende wijnen en 1 brandy... Daarnaast konden we ook lekkere kaas, olijven en chocola proeven, yummie!! De peninsula (=schiereiland) toer was een tripje met de bus langs de pinguins op Boulders beach en verder naar beneden richting cape point. Het was een sportieve dag met mountainbiken en wandelen. Fietsen doen ze hier niet veel aan en sommige mensen dachten dat het levensgevaarlijk zou worden, dus allemaal netjes ons helmpje op! Even op de foto bij Kaap de Goede Hoop en weer terug met de bus. Onderweg kwamen we nog bavianen tegen, met een heel schattig baby baviaantje van 1-2 weken oud!:) De volgende dag waren we niet helemaal fit, lichte hoofdpijn, en hebben we kirstenbosch bezocht. Lekker gechillt en een beetje door het park geslenterd. Op vrijdag hebben we de tafelberg beklommen met drie vrienden, waarvan 1 helaas na 20 minuten afhaakte. Sportief als we zijn namen we de langste route. We begonnen in de botanische tuin waar gelukkig veel schaduw was; het was warm, zonnig en een steile klim. Na 1,5 uur puffend en zwetend te hebben gelopen kwamen we in de wolken terecht. Hier was het een hele andere temperatuur; het was nat, koud en waaide erg hard. Op de top van de berg nog drie kwartier gelopen naar de kabelbaan naar beneden, helaas hadden we geen mooi uitzicht over de stad omdat het zo bewolkt was. Maar het was niet minder mooi, de wolken gaven een mooi effect aan het landschap. Omdat het zo bewolkt was, was het lastig om de juiste route te vinden. Achteraf bleek dat we de alternatieve route hadden genomen, die gevaarlijk is bij mist, regen of harde wind, oepsie..;) Moe van de lange tocht zijn we met de kabelbaan naar beneden gegaan. Uiteindelijk hebben we er 3,5 uur (er stond 4-5 uur voor) over gedaan en waren we erg trots op onszelf! Zaterdag hadden we een rustig dagje en zijn we naar de kapper geweest. Ons haar had wat liefde nodig na alle zee, zon, wind en mist en was hier erg blij mee;)
Zondag was onze laatste dag in Kaapstad en zijn we naar Mzoli's gegaan. Dit is een barbecue restaurant midden in een Town Ship (armere buurt in zuid-Afrika). Je koopt eerst het vlees en brengt het dan maar de bbq, waar ze het voor je klaarmaken. Het was erg druk waardoor we vier uur moesten wachten op het vlees, maar dit was niet erg want we hebben tijdens het wachten genoten van de mensen, muziek en sfeer:) en het vlees was heeeeerlijk! Een goede afsluiter van onze tijd in Kaapstad!

Maandag was het zover en vlogen we naar Thailand, Bangkok, whooop! Net zoals de vluchten hiervoor was het een luxe vliegtuig en hebben we veel films kunnen kijken. In vergelijking met Kaapstad is het hier een stuk minder Westers, bedrukkend warm en super leuk dat het iets totaal anders is dan hiervoor. We zijn drie nachten in Bangkok gebleven en zaten in de Khoa San Road, een drukke toeristische straat vol met kleding- en etenskraampjes; jullie begrijpen het al.. We gingen helemaal los!;) Ondertussen zijn we 2 bikini's, 2 shirtjes, een jurkje, 2 sjalen, een armbandje en enkelbandje, neppe dr. Dre headphone en slippers rijker! We moeten binnenkort wat uit onze tas halen, want deze raakt inmiddels aardig vol .. Donderdag zijn we naar de floating market geweest. Dit is een markt met bootjes die in smalle wateren rondvaren, vol met eten en spullen en ligt ongeveer 1,5 uur vanaf Bangkok. Het was helaas erg toeristisch, maar wel leuk om een keer te zien.

Gister zijn we met de trein naar Chiang Mai vertrokken. Dit was een lange rit van 15 uur. We vertrokken om 13.00 u smiddags en kwamen om 4.00 u snachts aan. Gelukkig hadden we bedjes in de trein die om 8 uur voor ons op werden gemaakt, dus we lagen lekker vroeg in bed! Toen we naar het restaurant liepen moesten we door de derde klas coupes. We waren nu extra gelukkig met onze bedjes, in deze coupes zitten 2x zoveel mensen als in de tweede klas en zijn er geen bedden..! Om half 5 konden we gelukkig direct in ons hoter terecht en konden we lekker verder slapen. Vandaag hebben we wat tempels bezocht in Chiang Mai en gaan we naar de saturday night market.
Morgen ochtend worden we opgehaald voor een excursie van twee dagen in de jungle! Daarna vliegen we naar ons eerste droom eiland; Phuket!!

Het gaat goed met ons, we zijn nog niet ziek geweest en beginnen langzaam te wennen aan de hete pepers;) bedankt voor jullie lieve berichtjes, vinden we erg leuk om te lezen!!

Xxxx
Myrte en Iris

• 08 Maart 2014 - 11:32

Arjan:

Wat heerlijk om al jullie avonturen te lezen! Jullie zijn helden hoor, om te sky-diven!!
    Kees en ik zijn jaloers nu jullie in Thailand zijn! Wij verlangen ook terug naar Chiang Mai en Phuket!! Het is er echt prachtig, maar dat zie je straks wel! Geniet er van en van het lekkere eten en de Chang-en Singha biertjes. En blijf schrijven, dan reizen we een beetje mee!
    Goeie reis en veel liefs!

• 09 Maart 2014 - 11:09

Merle En Olle:

Wow! Awesome! Wat een avonturen :) Heel veel plezier verder!