De laatste twee weekjes samen - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Iris Meurs - WaarBenJij.nu De laatste twee weekjes samen - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Iris Meurs - WaarBenJij.nu

De laatste twee weekjes samen

Door: Myrt & Ier

Blijf op de hoogte en volg Iris

21 Mei 2014 | Indonesië, Denpasar

Hoii iedereen!!

Het is tijd voor ons laatste verhaal samen.. Het is alweer twee weken geleden dat we afscheid van elkaar hebben genomen, maar we willen onze laatste twee weken samen toch nog met jullie delen;)

We waren gebleven bij Kuta - Lombok. Hier waren we herstellende van de spierpijn, thanks Mount Rinjani, en hebben we lekker nog een paar dagen aan het strand gelegen. Op vrijdag zijn we weer naar Bali vertrokken met de slow boot. De reis duurde drie uur en het was een rustig tochtje waarbij we vooral geslapen hebben. Aangekomen op Bali gingen we op weg naar Ubud. Ondertussen hadden we al weer allemaal leuke souvenirs bedacht om te shoppen en dat kon heel goed in Ubud. Er zijn veel winkels, galerieën en markten met zo ontzettend veel spullen, prullaria, souvenirs dat we natuurlijk weer een aantal dingen hebben meegenomen;) Zondag hebben we een dag tour gedaan naar rijstvelden en verschillende tempels. De toer was niet heel bijzonder, maar wel leuk om nog wat tempels en rijstvelden te zien. We hebben al een heleboel tempels gezien tijdens deze reis en ze lijken op den duur allemaal op elkaar.. niet heel spannend meer dus. We gingen ook nog langs een koffieplantage waar we verschillende soorten koffie en thee mochten proeven. We hebben zelfs nog wat koffiepoeder tot bonen gestampt, erg leuk!(filmpje komt op facebook!) Ze maken daar koffie van koffiebonen die de civetkat opgegeten heeft en weer uitgepoept heeft, wat in de stijl van totally organic helemaal bij ons past.. Ghehe;) De volgende dag zijn we nog naar het Monkey Forest geweest, we dachten lekker een grote wandeling maken. Helaas waren er veel monkey's en weinig forest..

Na uit te zijn geshopt in Ubud zijn we naar Jimbaran vertrokken. Om nog wat extra aan ons bruine kleurtje te werken zijn we de volgende dag naar Jimbaran beach gegaan. Een lang rustig strand met wilde golven en een sterke stroming waar Myrte niet erg gelukkig mee was..:| Aan het einde van de dag is er een prachtige zonsondergang te zien vanaf het strand en er worden dan allemaal tafeltjes en stoelen neergezet om romantisch te dineren en te genieten van het uitzicht. Met een lekker wijntje erbij hebben we daar heerlijk gezeten;) Op dinsdag zijn we naar... het strand gegaan!(jaja), dit keer Pandawan beach. Prachtige blauwe zee met enorme golven van ongeveer 3 meter!

Na Jimbaran zijn we vertrokken naar Kuta, onze laatste bestemming. Nadat we dachten te zijn uitgeshopt, verrasten we onszelf in Kuta met het kopen van nog een paar spullen.. Onze backpack is nu toch echt vol;) De laatste dagen hebben we nog lekker op het strand gelegen en zijn we nog een keer op stap geweest om onze reis goed af te sluiten. We gingen onder anderen op stap met Emma, die was ook mee Mount Rinjani beklimmen, naar Sky Garden. Dit is een discotheek met 7 danszalen met alle soorten muziek dus we konden helemaal los;) De volgende dag hadden we lichte hoofdpijn en hebben we dvd's gekeken op onze kamer:) Onze laatste avond hebben we romantisch gedineerd en dan was het de volgende ochtend toch echt tijd om Myrte naar het vliegveld te brengen:( We hadden gedacht samen nog even te kunnen wachten totdat Myrte naar de gate kon, maar al na 30 meter moesten we afscheid nemen. Net als bij het weerzien in Zuid-Afrika waren er een paar tranen...;)

Myrte is ondertussen veilig thuis en Iris zit in Australië met Joost:) We hebben heel wat beleefd samen; Zuid-Afrika, Thailand, Maleisië en Indonesië; olifanten, vissen, 1 reuze zee-schildpad (!), muggen en kakkerlakken; gelachen, ruzie gemaakt, gehuild en nog meer gelachen;) We zijn het er over eens dat we het samen goed hebben gedaan!!:)

We hopen dat jullie genoten hebben van onze verhalen;)

Tot snel!

Xxx Myrt en Ier

• 26 Mei 2014 - 06:30

Mieke:

Hallo Iris,
    Wat een fantastische reisverslagen, een hele belevenis! Nu nog even gezellig met Joost in Australische, maar daar horen we niets van.......