Living the good life! - Reisverslag uit George Town, Maleisië van Iris Meurs - WaarBenJij.nu Living the good life! - Reisverslag uit George Town, Maleisië van Iris Meurs - WaarBenJij.nu

Living the good life!

Door: Myrte en Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

22 Maart 2014 | Maleisië, George Town

Hallo allemaal!

Het is alweer 2 weken geleden sinds ons vorige verhaal, dus hoog tijd voor een nieuwe! We zitten momenteel in Penang, Maleisië en vermaken ons nog prima!

Twee weken geleden waren we aangekomen in Chiang Mai en hebben we een paar tempels bezocht en zijn we naar de saturday night market geweest. Na de markt waren we weer wat souvenirs en een vieze eetervaring rijker! Zondag 9 maart begonnen we aan onze 2 daagse trekking in er jungle in Chiang Mai! Samen met twee andere Nederlanders en onze gids Mr. Johhny gingen we op pad. De eerste dag hebben we 3,5 uur gewandeld door de bush naar het dorpje waar we bleven slapen. Tijdens deze wandeling leerden we onze enthousiaste (NOT) gids goed kennen. Het enige wat de beste man zei was: sit, we go en eat. Verder moesten we om de 10 minuten pauze houden omdat we anders te vroeg in het dorpje aan zouden komen, waar niks te doen zou zijn. Aangekomen in het dorpje bleek er idd niet veel te beleven: vier huisjes, een douche, wc, veel honden en varkentjes! Onze Johnny liep meteen zijn hutje in, zonder uitleg te geven, en na een kwartier hadden we pas door dat we daar zouden overnachten. Na een lekkere koude douche en wat eten gingen we vroeg naar bed, want de volgende dag hadden we een drukke dag voor de boeg en... Iris was dan jarig! We hadden een strak tijdschema: half 8 opstaan, 8 uur ontbijt en half 9 vertrekken. Om 7.50 waren we rustig aan het opstaan en onze spullen aan het inpakken toen Johnny riep: 'breakfast ready, leave in 10 minutes!'. Hier waren wij het natuurlijk niet mee eens en riepen terug dat we om 8 zouden ontbijten en half 9 vertrekken. Iris jodelde nog erachteraan: 'goodmorning Johnny, you're so happy in the morning!' Hij was zo beledigd door ons dat hij het ontbijt weer meenam en het pas stipt 8 uur aan ons wilde geven. Goed begin van de dag, we hadden erg veel lol met zijn viertjes wat hij al helemaal niet kom hebben.. Ghehe:) 8.20 stormde hij het dorp uit en hebben we vlug onze spullen gepakt en gingen we weer verder! Na een klein stukje wandelen werden we opgepikt door een auto en zijn we naar een olifantenpark gereden. Hier hebben we op een olifant gereden (we noemden onze olifant Pimmetje), rustig tochtje op een bamboe vlot gehad, met een zipline over de rivier gegaan en baby olifantjes gewassen, wat we het leukste tot dan toe vonden! Het was erg leuk om te zien hoe de olifantjes ervan genoten om gewassen te worden en werden beloond met een douche van de olifanten:) We kunnen veel over Johnny klagen, maar dit had hij wel goed geregeld, 15 min later stonden er 30 mensen bij de olifantjes terwijl met zijn vieren twee olifantjes konden wassen:) na de lunch gingen we verder naar DE waterval, waar we konden zwemmen!! Hier keken we al anderhalve dag naar uit! Bij de waterval aangekomen bleek het niet zo spectaculair te zijn en twijfelden we er zelfs over of het een echte of een kunstmatige waterval was.. Maar ondanks dat hebben we heerlijk gezwommen. Na precies 30 minuten, Johnny zijn strakke tijdschema, gingen we raften! We moesten even inkomen, maar toen we eenmaal op gang waren, waren we niet te stoppen! We haalden iedereen in en waren fanatiek aan het schreeuwen (forward forward, left left, NO back back!!), peddelen, springen en heel veel aan het lachen! Iris riep nog: 'best birthday ever!!' Het was een goede afsluiting van de afgelopen twee dagen:)
Dinsdag hebben we weer een tempel bezocht, het was niet zo bijzonder want we hadden een mooi uitzicht moeten hebben maar we zagen niks door de smog boven de stad. 'S avonds heeft Iris haar heerlijke verjaardagscadeau gekregen van Myrte: een twee uur durende spa behandeling met massage, facial treatment en een manicure. Lekker ontspannen voor de volgende dag: met het vliegtuig naar het eiland Phuket!

We zaten in Patong, het Lloret de Mar van Phuket.. Overal kroegen, clubs, neonlichten, sexy danseressen en veel alcohol (zelfs al om twee uur 's middags). Na de reis zijn we direct naar het overvolle strand gegaan om af te koelen in de zee. 'S avonds hebben we wat drankjes gedaan en verbaasden we ons over de open seksindustrie: zwangere vrouwen die reclame maken voor ping pong/seks shows en halfnaakte mensen die midden op straat een show gaven. De volgende dag waren we lichtelijk brak en hebben we op een rustiger strand gelegen. Donderdag zijn we naar de stad Phuket gegaan. We gingen met de lokale bus. Eerst een half uur moeten wachten, toen een uur in de bus om vervolgens na een uur de bus terug te nemen.. Phuket was niet zo spannend. Vrijdag hebben we een eilanden tour gedaan naar James Bond Island (waar 'the man with the golden gun is opgenomen), Hong Island en Panak Island. We hebben gekanood, een grot bezocht en aapjes gevoerd op het strand. Alles bij elkaar was het een mooie trip! De volgende dag vertrokken we met de boot naar Koh Phi Phi! Een klein eiland vlak onder Phuket, met een blauwe zee en geen motorvoertuigen. Zeker in vergelijking met Phuket was het hier heerlijk rustig! Overdag een rustige sfeer en 's avonds wordt alles omgebouwd voor feesten op het strand. We zijn naar een vuurshow geweest waar we touwtje hebben gesprongen, met een touw dat in brand stond, limbo gedanst onder een vuurbalk door en hierdoor een paar lichte brandwonden opgelopen en wat haren kwijtgeraakt.. Weer iets nieuws beleefd;) Zaterdag hebben we met drie Zweedse vrienden en een Chinees meisje een longtailboot gehuurd om rond Koh Phi Phi Leh en Koh Phi Phi Don ( het bewoonbare eiland) te varen. We hebben gesnorkeld, nog meer apen gevoerd en zijn op het strand geweest waar 'the beach' is opgenomen (Maya beach). Op de eerste snorkelplek sprong Myrte meteen het water in met een stukje brood in haar hand om de vissen te voeren. Hier kwamen honderden kleurrijke vissen op af, heel mooi om te zien! Twee jongens hadden een onderwatercamera mee dus hier hebben we ook hele kleurrijke foto's van die ooit nog op Facebook komen. Iris met haar angst voor vissen en diep water zat eerst nog veilig in de boot, maar is uiteindelijk toch het water in gesprongen, aan het einde van de dag zelfs nog met een stukje brood! We hebben een nieuwe hobby ontdekt...snorkelen! Het leefgebied van Koh Phi Phi is in 2004 ook getroffen door de tsunami, hier zijn nu verschillende maatregelingen voor getroffen. Vlakbij ons hostel was een tsunamie safehouse, er waren veel alarm palen en bordjes die evacuatie routes aangeven. De laatste dag in Phi Phi hebben we een wandeling gemaakt langs een evacuatie route die de bergen in leidt, met bovenop een mooi uitzicht. We moesten die middag de boot halen en zijn dus zo ongeveer de berg opgerend; we hebben nog nooit zo erg gezweet.. Uiteindelijk was het nergens voor nodig geweest en waren we ruim op tijd bij de boot naar Koh Lanta.

Koh Lanta is een wat rustiger eiland, waar we 1 dag zijn geweest en heerlijk op een rustig strand hebben gelegen. Een enorm verschil met Phuket want hier lagen maar 8 andere mensen op het strand ipv 800;) Vervolgens zijn we met de boot naar Krabi gegaan waar we 1 nacht zijn gebleven en doorgingen naar Penang, Maleisië!

Wat we tot nu toe van Maleisië hebben gezien is dat het een stuk georganiseerder, schoner en meer ontwikkeld is dan Thailand. Na twee dagen reizen waren we vandaag (weer) toe aan een stranddag, het leven van een backpacker is zwaar;).

Morgen gaan we met de bus naar de Cameron Highlands en daarna door naar Kuala Lumpur! We wennen steeds meer aan het backpack leven, we durven inmiddels al naar een nieuwe plek te gaan zonder van tevoren een hostel te boeken;) we genieten nog steeds van onze vrije tijd en de hete pepers! We hebben al een voorraadje hete kruiden ingeslagen! Dus iedereen die na terugkomst bij ons komt eten, je bent gewaarschuwd!;)

Tot snel!
Xxxx

• 22 Maart 2014 - 16:43

Merle En Olle:

Wat een verhalen weer! Strand vs werken... Veel plezier met de verdere reis :)