I'm coming home!! - Reisverslag uit Gold Coast, Australië van Iris Meurs - WaarBenJij.nu I'm coming home!! - Reisverslag uit Gold Coast, Australië van Iris Meurs - WaarBenJij.nu

I'm coming home!!

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

31 Mei 2014 | Australië, Gold Coast

Hoii iedereen!!

Het is al een tijd geleden dat ik wat van me heb laten horen en aangezien mijn reis bijna ten einde is: nog een laatste verhaal! De afgelopen maand was ik erg druk met het knuffelen van Joost, dus ik zal jullie alle romantische details besparen en er een kort verhaal van maken;) ghehe

Nadat ik afscheid had genomen van Myrte ging ik nog 3 dagen chillen in Jimbaran op Bali. Ik had hier een heerlijk hotel geboekt met een zwembad op het dak en een groot bed dus ik heb niet veel meer gedaan dan lezen, zonnen en slapen:) op 6 mei zou ik om 23.50 vliegen richting Melbourne en vervolgens door naar Cairns. Een uur voordat ik naar het vliegveld wou vertrekken kreeg ik ineens een mail van Jetstar (vliegmaatschappij) dat mijn vlucht vertraagd was. Er stond verder niet bij hoelang en wat nu verder. Chagrijnig vertrok ik naar het vliegveld en kwam erachter dat de vlucht 16 uur vertraging had. Stress stress en een erg ongelukkig gezicht, want ik wou natuurlijk geen dag langer wachten.. Gelukkig konden ze mijn vlucht om boeken en zou ik om 01.00 vliegen naar Darwin en dan naar Cairns, mooi!! Na een brakke nacht en veel zenuwen kwam ik aan op het vliegveld en na 3 kwartier was Joost er ook! Kort gezegd over het weerzien: het was hartstikke leuk;)

Vervolgens vertrokken we naar ons resort in Palm Cove. Super chill appartement met een eigen keuken en een woonkamer. Hier hebben we een week gezeten en zijn we heerlijk uit eten geweest, hebben we gezwommen, Cairns bekeken, naar de dierentuin geweest, spider man 2 gezien en nog meer souvenirs geshopt;) Australië is super super super duur vergeleken met de landen waar ik ben geweest, maar een voordeel is dat NL dan straks weer super cheap lijkt. Na Palm Cove hebben we onze campervan opgehaald! Een oude bus maar hij deed het prima en Joost is een geweldige links rijder! Op weg naar Pourt Douglas' (naar het noorden) waar we 2 nachten zijn gebleven. De weg erheen was langs de mooie kustlijn en zag er prachtig uit! Daarna zijn we verder gegaan richting het zuiden. Het weer was niet heel lekker en de stadjes die daarna kwamen waren een beetje.. dood en verlaten.. We zijn 1 nacht verbleven in Innisfail, wat echt een fail was en daarna Ingham wat ook niks was en we vervolgens doorreden naar Townsville. De route was wel super mooi met uitgestrekte velden, bergen en kangoeroes:) Townsville trok ons ook niet echt en we zijn verder gereden naar Bowen. Een klein stadje aan de zee en we hebben daar 4 dagen op een bejaarden camping gezeten wat echt geweldig was! De zee was dichtbij, het weer was heerlijk en het was heel relaxed. In de camper kon ik prima koken dus we hebben veel kip met rijst gegeten: butter chicken, chicken teriyaki en zwarte bonen saus met chicken:) er was ook een bioscoop in Bowen, de Summer Garden Cinema, en die moesten we natuurlijk even zien. Een heel schattig oud bioscoopje met twee zalen en een oude man, Ben, die het runde. Hij heeft ons de bioscoop rondgeleid en foto's laten zien waar die opstond met Nicole Kidman, Keith Urban, Hugh Jackman en Baz Luhrman die daar een aantal keren naar de bios zijn geweest! We kregen een rondleiding door de zalen en mochten ook kijken in de film kamer waar nog oude projectors stonden. Super cool en twee dagen later zijn we nog een keer gegaan:) In Bowen zijn we ook het eerste enge dier tegengekomen: een python!! Joost kwam ineens met een foto van een slang aanrennen en ik dacht OMG :| een man op de camping zei dat die niks doet zolang je hem niks doet (terwijl die de slang met een stok zat te porren!!) ..: Don't worry mate, it's just a snake... Aha nou het douchen was daarna een stukje minder relaxed! Al heb ik een slang denk ik liever dan die enorme spinnen, die we gelukkig de hele reis niet in de camper of het toilet hebben gehad!!(whoop)

Na Bowen zijn we doorgegaan naar Airlie Beach. Vanuit hier hebben we op zaterdag 24 mei een trip gemaakt naar de Whitsundays, wat super mooi was! We gingen met een speed boot die al slingerend over het water ging. Het was een heerlijke dag met blauwe lucht, witte stranden en een hel blauwe zee! Ondertussen waren we al anderhalve week op pad en moesten we op woensdag 28 mei in Brisbane zijn om de camper in te leveren. We moesten nog 1000km rijden dus zijn we na de toer direct verder gereden. Rond half 8 's avonds kwamen we aan in Mackay. Het was al donker en we hadden een camping uitgezocht, maar de receptie was al gesloten. In Pourt Douglas' hadden we dit ook en konden we gewoon op een plek gaan staan en de volgende ochtend betalen. Aangezien hier bij de receptie niks stond over wat je moest doen na sluiting en er alleen een nummer hing voor emergencies, zijn we op een plekje gaan staan en wouden we in de ochtend betalen. Ik had aan twee vrouwen gevraagd wat de code van de toiletten was en of zij iets wisten over hoe in te checken. We waren bezig ons te installeren tot er ineens een man, hijgend van woede, naar ons toe komt en zegt: get your stuff, get in the car and leave right now!.. De camping manager.. Die dacht dat we illegaal aan het camper waren.. Oeps. We hebben geprobeerd om hem rustig uit te leggen dat we nu wilden betalen, we een nummer hebben gebeld maar er geen gehoor was, maar je kon niet met de man praten want er kwam stroom uit zijn oren en na 5 minuten kwam er ook stoom uit mijn oren (Joost was de rust zelve whaha) De man beschuldigde ons van alles, illigaal camperen, oplichters, geen respect hebben, en ik had de toiletten gebruikt volgens hem wat dus helemaal niet waar was. We konden niet normaal communiceren met deze man. Wij stappen in onze auto om te vertrekken, maakt die foto's van ons nummerbord! Ik stap weer maar hem toe en vraag hem of hij die foto wil verwijderen aangezien hij er niks mee kan en mag doen, waarop hij vervolgens, fake, de politie belt..! Wij vonden dit prima aangezien hij zo onredelijk was en een foto van ons nummerbord had en wij geen zin hadden in rare boetes of wat dan ook. We besloten om even te wachten op de politie, maar aangezien die niet kwamen opdagen hebben we die zelf nog even gebeld. Na 10 minuten kwam de politie, die heel aardig was, en zei na ons verhaal: don't worry, not all australians are like him and have fun on your vacation, we will take care of the manager;) Hierna voelden we ons alsof we een rechtszaak gewonnen, whaha! We hebben we een andere camping gevonden en zijn we de volgende dag snel weer vertrokken uit Mackay.

Afgelopen dinsdag kwamen we aan in Brisbane en hebben we in totaal 2200 km gereden met de camper. Na twee weken in de camper hadden we wel zin een een hotel en momenteel verblijven we in een 5 sterren hotel/appartement aan de Gold Coast!(whoop) We zitten op de 15e verdieping en hebben een super mooi uitzicht, hartstikke romantisch;). Gisteren zijn we naar Wet 'N' Wild geweest, een waterpark met allemaal steile en snelle glijbanen and it was amazing;)

We genieten van onze laatste dagen hier in Australië en dan vliegen we dinsdag weer naar huis! Joost vliegt vanaf Sydney en ik vanaf Brisbane. Na 6 maanden reizen ga ik weer naar huis en ik heb er zin in om iedereen weer te zien!! Het was een geweldige reis en ik zou niks anders hebben gedaan:) ik kom thuis met 2000 foto's, Joost, een tas vol souvenirs en een bruin kleurtje; wat wil ik nog meer!;)

Tot snel!!!

XoXo

P.s ok het verhaaltje werd toch iets langer dan ik dacht..

  • 31 Mei 2014 - 09:50

    Merle En Olle:

    Super leuk! Ben benieuwd naar al de verhalen! En foto's! En bruine kleur!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 04 Dec. 2013
Verslag gelezen: 2337
Totaal aantal bezoekers 8494

Voorgaande reizen:

08 December 2013 - 04 Juni 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: