Zwembad, bergen en de zee! - Reisverslag uit Pangani, Tanzania van Iris Meurs - WaarBenJij.nu Zwembad, bergen en de zee! - Reisverslag uit Pangani, Tanzania van Iris Meurs - WaarBenJij.nu

Zwembad, bergen en de zee!

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

13 Januari 2014 | Tanzania, Pangani

Hooi! Hoe is het met iedereen?
Ik ben alweer een week verder en vermaak me prima!

Vorige week zaterdag heb ik afscheid genomen van Ilse en was het tijd om alleen verder te gaan! Na een heerlijke nacht besloot ik om niet in Arusha te blijven maar om naar Moshi te gaan. De organisator van Ilse haar safari heeft me naar de bus gebracht en nog wat tips gegeven voor plekken om te verblijven. In de overvolle Dalla-Dallas (klein busje) naar Moshi, valt een jongetje op mijn schoot in slaap, super schattig jochie, alleen vervolgens begon die te kwijlen op mijn broek en had ik twee uiterst charmante kwijlvlekken.. De bus zat zo vol dat de deur niet meer dicht kon en ze bleven er maar mensen bij stoppen dus het was weet een interessant ritje. In Moshi had ik een chill hotel met zwembad en een enorm tweepersoons bed waarin ik alle kanten op kon liggen. Er zijn ook weer leuke aapjes maar deze zijn wat brutaler dan in Mikumi, dus af en toe is het hard rennen en gillen;) er was een kluis in de kamer die ik even wou instellen, wat natuurlijk meteen fout ging en 2 minuten later het alarm afging en over het hele terrein te horen was.. ik stond meteen bekend bij het personeel als de persoon die haar eigen code vergeet na 30 seconden.. maar uiteindelijk bleek dat ik toch niet zo dom was en dat het aan de kluis lag haha. Bij het zwembad ontmoet ik Josephine/Josi. Haar man in de Kilimanjaro aan het beklimmen en wij hebben twee dagen aan het zwembad gelegen, heerlijk! Josi is echt super grappig en we kletsen er wat af met een lekker wijntje erbij. Maandag ochtend sta ik op om naar het zwembad te gaan en heb minn eerste confrontatie met een enorme dikke vieze zwarte spin in de wasbak... eehhh ja wat ga ik daar mee doen.. even om het huis gegeken wie die spin voor mij gaat verwijderen en gelukkig zijn de wasvrouwen zo dapper! gewoon met een slippertje zo hatseflats. Maandag ontmoeten we ook nog 3 Canadese meiden waarmee ik dinsdagochtend moshi inga. Super lekkere cheesecake gehad bij Union café, nomnomnom.
Na twee dagen aan het zwembad ben ik woensdag naar Lushoto gegaan, de bergen in. Als ik uit de bus stap word ik besprongen door mensen die me dingen willen aanbieden dus ik loop snel door naar het hotel. Het is een klein en stoffig dorpje met een markt en wat kleine winkeltjes. Het hotel ziet er prima uit en ik heb jongen die me rondleidt door het dorp. Hij heet 'Goodluck' haha. Ik weet nog niet helemaal of die te vertrouwen is, maar in de avond als ik wat wil eten brengt hij me naar het restaurant en komt me daarna weer ophalen zodat ik veilig thuis kom. Ik heb ook nog een zangles van het kerkkoor gezien waar ze super mooi vierstemmig zingen. Na de les moet ik me even voorstellen en word ik uitgenodigd om de volgende dag weer te komen kijken. De volgende dag is Goodluck ook mijn guide door de bergen (hij werkt bij een organisatie die wandelingen organiseert). Eerst gaan we naar Magamba rainforest en daarna naar Irente view waar een biologische boerderij zit met heeeerlijke kaas, boter en bruin brood! Ben nog nooit zo blij geweest met een beetje zuivel haha.
Het uitzicht is prachtig en daarna gaan we weer terug naar het dorp. Onderweg zien we nog een kameleon! Na 8 uur wandelen heb ik enorme blaren en de volgende dagen loop ik als een bejaarde, maar het was een leuke wandeling!

Vrijdag vertrek ik naar Pangani, Ushungu beach. Ik ga eindelijk de zee zien!!whop whop. Via mijn nicht Saskia hoor ik dat Engelse vrienden van haar ook naar pangani gaan en ook nog naar hetzelfde hotel! Ik meet hun in Muheza en vertrek samen met hun naar het resort:) ik deel een 'Banda' (strandhutje) met Lucy en Rina. In totaal zijn we met 7, twee uit London en 4 uit Australië, alleen ben ik dus niet;) We gaan naar the beach crab: aan het strand en de zee is 20 m verderop. Het is volop genieten hier; zwemmen, zonnen, nog meer zonnen (ik word zo bruin!ghehe), lachen en lezen. Ik moet nog wel even wennen aan de visjes en andere beesten in de zee (nee Joost, geen haaien ..) Na twee dagen toch maar naar een vlot gezwommen midden in de zee.. Ik heb nog nooit zo snel ergens heen gezwommen whaha. Maar ik wil snorkelen dus moet er maar aan wennen! Het eten is hier goed en in de avond spelen we kaarten met wat wijntjes erbij;)

Vandaag gaat de rest weer terug maar Muheza en ga ik door naar Zanzibar. Ik ga met een klein vliegtuigje en hoop dat ik veilig aankom, maar gelukkig hoef ik niet 4 uur op de boot ghehe.
Ik hoop dat alles goed gaat in NL en dat het niet te koud is! Ik begin iedereen nu wel een beetje te missen, maar ik geniet hier volop! Het alleen reizen bevalt me prima en echt alleen ben ik niet;) Leuk om te horen dat iedereen meeleest!:) ook Oma Dollie ( Hoi Oma!) die mee kan lezen doordat mijn oom en tante het verhaal uitprinten, thanks!!:)

Tot snel!

Xxx

  • 13 Januari 2014 - 17:25

    Karlijn:

    Lieverd!

    Wat heerlijk, ik zie al precies voor me hoe jij dealt met die spin of rond hupt door het water!
    Hier word het steeds kouder en kouder, we verwachten zelfs deze week sneeuw!!!!


    Liefs

  • 13 Januari 2014 - 22:59

    Arjan:

    Ha, lieve Iris! Met veel plezier lezen we hier in Harkstede jouw avonturen!
    Ik verbaas me er over hoe zo'n stoer wijf, die even zelfstandig een bevalling doet en alleen de wereld rondreist bang is voor een spin! Of een kakkerlak! Heel komisch, die tegenstelling! Wij hier in Nederland volgen massaal Boer zoekt vrouw International, en daar is ook een boer die in Tanzania woont! Dus ik heb helemaal een beeld van waar je bent! Veel plezier straks op Zanzibar en we hangen aan je lippen! Liefs van
    Arjan

  • 14 Januari 2014 - 00:02

    Merle:

    Je bent toch niet neergestort?!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 04 Dec. 2013
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 8503

Voorgaande reizen:

08 December 2013 - 04 Juni 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: