We zijn er! - Reisverslag uit Mikumi, Tanzania van Iris Meurs - WaarBenJij.nu We zijn er! - Reisverslag uit Mikumi, Tanzania van Iris Meurs - WaarBenJij.nu

We zijn er!

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

10 December 2013 | Tanzania, Mikumi

Hoii allemaal!

Al snel weer een verhaal omdat we veilig zijn aangekomen in Mikumi!
Het was een lange, maar leuke reis:) Zondag de 8e ben ik vertrokken vanaf Schiphol en werd ik uitgezwaaid door mijn ouders, Willeke, Hans en natuurlijk Joost na een paar tranen naar de gate gelopen en in het enorme vliegtuig, met twee verdiepingen, van de emirates gestapt. Tussen twee mannen in heb ik een leuke actie film gekeken met channing tatum (altijd leuk;)) en heb ik wat geslapen. In Dubai heb ik 10 uur op een stoeltje gelegen en gewacht op mijn volgende vlucht naar Dar Es' Salaam. Vervolgens kwam ik om 3 uur aan en meteen een visum aangevraagd en stond Ilse buiten op mij te wachten met taxichauffeur Abeid. Deze heeft ons naar het hotel gebracht en is erg rijk van ons geworden omdat we nog wel even moesten wennen aan ander geld en hoeveel het nou precies is.. Dar Es' Salaam is druk, overal mensen met spullen op hun hoofd en het verkeer is een grote chaos. Het hotel waar we sliepen was prima en de volgende ochtend zou Abeid ons weer om 05:30 ophalen om naar het busstation te gaan en de bus naar Mikumi te nemen. Hier is de chaos nog groter en overal staan bussen en komen mensen op je af of je een kaartje, nootjes, chips etc wil kopen. Om half 7 zaten we in de bus en om 08:15 vertrokken we eindelijk. De bus zat lekker vol met een leuk Afrikaans muziekje op de achtergrond en rijden als een gek. Het was veel zweten, niet plassen en hopen dat als ze gingen inhalen de auto vanaf de andere kant maar ging stilstaan of aan de kant ging.. Onderweg hebben we in Mikumi National Park nog giraffen gezien!!:) Uiteindelijk om 15 uur aangekomen in Mikumi! Hier werden we begroet door de zusters en naar ons guest house gebracht aan de achterkant van het ziekenhuis, heerlijk rustig. We kregen meteen eten en er werd een zelfgemaakte cake gebracht door Sr. Restituta! We hebben een ruime kamer met elk een eigen tweepersoonsbed, super luxe dus:)
Morgen gaan we kijken hoe het op de verloskamers gaat.. Spannend!
Ilse en ik hebben net ook onze eerste salamander gevangen.. We moeten nog een beetje aan al dat 'wildlife' wennen.. Met een bezem, bakje en papier hebben we hem uiteindelijk na een half uur uit de kamer gekregen, en tegen die tijd was het beest ook zo zenuwachtig van ons dat zijn staart (!) eraf viel..dusss Nu eerst bijkomen en een lekkere douche nemen;)

Tot snel!
Liefsxx

  • 10 December 2013 - 18:39

    Merle:

    Mooi zo! Ben benieuwd naar alles!

  • 11 December 2013 - 13:57

    Myrte:

    hihi nu het hele verhaal! Veel plezier nog daar!! xxx

  • 11 December 2013 - 17:26

    Zou Sin Zweden:

    Leuk!! Geniet ervan! Ik zit heerlijk in het donker met temperaturen zo rond t vriespunt. Xxx

  • 12 December 2013 - 17:03

    Sanne:

    Hahaha, geniaal verhaal. Fijn dat je in het ziekenhuis een chille kamer hebt en niet in een bezemkast ligt ofzo ;)> Veel plezier en lees graag hoe het werken daar is!!
    Xxxxx

  • 17 December 2013 - 21:31

    Zus Eline:

    Hèhè misschien kom je dan eindelijk eens een keer over die spinnenfobie heen! Hop! ;) xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 04 Dec. 2013
Verslag gelezen: 348
Totaal aantal bezoekers 8508

Voorgaande reizen:

08 December 2013 - 04 Juni 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: